בדיקה: 69 אחוז מהעיצומים הכספיים כנגד חברות ציבוריות
מן העיתונות

עלייה של כ 30% בהגשת דו"חות אחריות תאגידית

עברי ורבין מנכ"ל: Good Vision תחום ה-ESG בישראל נמצא בעלייה וכבר ב2023 צפויים הדו"חות לגדול ב 20% נוספים וכן להעמיק ולשפר את הדיווח"

התאגידים בישראל הפכו לאחראים יותר? בדיקה שערכה good vision מקבוצת פאהן קנה, על הגשת דו"חות אחריות תאגידית ב-3 שנים האחרונות מגלה כי חלה עליה של כ- 30% בהגשת דוחות אחריות תאגידית בשנת 2022 בהשוואה לשנה שקדמה.

 הבדיקה, שהסתמכה על אתר אינפוספוט אתר הבורסה ומקורות נוספים, מראה כי הקפיצה הגדולה בהגשת הדוחות חלה בין 2020, אז הוגשו בסה"כ 27 דוחות, ובשנה אחרי (2021) המספר קפץ ל-47 דוחות, כאשר ב-2022 הוגשו 67 דוחות וב2023 מספר הדוחות יעבור את ה80

עוד מגלה הבדיקה, כי הסקטורים המובילים בהגשת הדוחות ב2022 הם ענף הפיננסים (עם כ-9% מכלל הדוחות), ענף ההייטק (עם כ-8% מכלל הדוחות), וענף האנרגיה (עם כ- 8% מכלל הדוחות).

דו"ח אחריות תאגידית מהווה תעודת איכות וכלי ניהולי לקיום קשר שקוף וישיר עם מחזיקי העניין של החברה העסקית. הדו"ח סוקר את פעילותה וביצועיה של החברה ביחס לתחומים וסוגיות בעולמות התוכן של חברה, סביבה, וממשל תאגידי (ESG)  סוגיות כגון מגוון תעסוקתי , נגישות ובטיחות טביעת רגל פחמנית , מיחזור הטמעת אתיקה ועוד.

הסוגיות מדווחות על פי מסגרת ברורה של מדדים הנכללים בתקן של יוזמת הדיווח העולמית (GRI). על פי תקן זה, המקובל ומוכר בכל העולם, מדווחות 86% מבין 500 החברות הגדולות והמובילות בעולם.  התקן מאפשר לבחון את ביצועיו של הארגון ביחס לתקופה נתונה, ולהשוות את התנהלותו ואת רמת השקיפות שלו ביחס לחברות אחרות בסקטור בו הוא פועל

עברי ורבין, מנכ"ל Good Vision מקבוצת פאהן קנה: "דוחות אחריות תאגידית חשובים משום שהם מהווים יישור קו עם אירופה ועם הסטנדרטים המובילים בעולם. הדוחות בעצם נותנים למשקיעים ולשאר מחזיקי העניין תמונת מצב על נושאי סביבה חברה ואתיקה בתאגידיםץהמספרים שאנחנו רואים עדיין לא מספקים, בטח ביחס למה שקורה בעולם, עם זאת אנחנו עדיין רואים עליה בהגשת הדוחות- מה שמלמד על התחזקות ההבנה של תחום ה- ESG בישראל, והדרישה הגוברת מצד משקיעים, רגולטורים ולקוחות להנפיק דוחות אחריות תאגידית. להערכתי כבר השנה אנחנו צפויים לראות גידול נוסף של הדוחות ל- ומעלה 80.

נוסף לכמות, גם האיכות תשתפר עקב כניסתם לתוקף של תקני דיווח מחמירים יותר הן מצד הSEC והן מצד האיחוד הארופי. והן משום הציפיה לבחינת נאותות ASSURANCE ע"י צד ג. כמו כן גם הרגולטורים וגורמים נוספים כגון רשות ני"ע, בנק ישראל והבורסה פרסמו שאלונים מכווינים בתחום. כך לדוג', רק לאחרונה סייענו לבורסה לני"ע בהכנת שאלון בנושא אחריות תאגידית לחברות הנסחרות, זאת לאחר שהבורסה הציבה מטרה להרחיב את מעגל החברות הנסחרות המתייחסות לנושא ה-ESG וכן סייענו למפקח על הבנקים בהכנת שאלון בנקאות משפיעה שיתפרסם בקרוב". 

לקריאת הידיעה במלואה שפורסמה ב1.7.23 באתר "פאונדר" - לחץ/י כאן

 

לקריאת הידיעה במלואה שפורסמה ב1.7.23 באתר "פאונדר" - לחץ/י כאן

אילוסטרציה לכתבה