בדיקה: 69 אחוז מהעיצומים הכספיים כנגד חברות ציבוריות
מאמרים בתחום הבקרה

האם תקופת בחירות משפיעה על מבקרי הרשויות?

הנתונים נחשפים: האם תקופת בחירות משפיעה על מבקרי הרשויות?

הקרבות על המרוץ לראשות העיר בשלטון המוניציפלי הולכים ומתחממים ככל שקרב זמן הבוחר ובינתיים נחשפים ממצאים מדאיגים על האפקטים השלילים שטומנות בחובן הבחירות לרשויות 

בחירות מוניציפליות

מדגם פאהן קנה - ניהול בקרה מעדכן כי לקראת הבחירות ברשויות המקומיות "50% מהמבקרים מעידים ששנת הבחירות משפיעה על עבודתם דרמטית"

מדגם שערכה פאהן קנה ניהול בקרה בקרב 50 מבקרי פנים ברשויות המקומיות מרחבי הארץ (כרבע מהרשויות המקומיות), שופך אור על האקלים אתו מתמודדים מבקרי הפנים ברשויות המקומיות בשנת הבחירות. 50% מהמבקרים העידו שאינם שבעי רצון מתקציב לשכת מבקר העירייה שאושר ע"י ועדת הכספים של המועצה, כאשר 12.5% ענו שהם שבעי רצון רק באופן חלקי.

עד כמה שנת הבחירות משפיעה על עבודת המבקר? 50% מהמבקרים מרגישים ששנת הבחירות ברשות המקומית אותה הם מבקרים משפיעה על עבודתם באופן דרמטי, 37.5% מעידים שמרגישים השפעה מסוימת, ואילו רק 12.5% מעידים כי הבחירות לא משפיעות עליהם כלל.

בעניין שיתוף הפעולה מצד הגורמים המבוקרים בעירייה, השיבו 12.5% המבקרים כי הם חשים שהמבוקרים אינם פתוחים לשינויים ושיפור תהליכים, 50% סבורים שהם פתוחים רק באופן חלקי, ו-37.5% מרגישים שהגורמים המבוקרים פתוחים לשינויים.

נועם פרקש שותף בפאהן קנה ניהול בקרה: "הנתונים מעידים באופן לא מפתיע על שינוי במגמות בין שנת בחירות לשנים קודמות. ניתן להבחין זאת בנושאי הביקורת המבוקרים בשנת בחירות, בכמות תלונות הציבור שעולה באופן דרמטי בשנת בחירות וזאת בעקבות התעניינות גבוהה יותר של תושבים, תקשורת מקומית שמסקרת בתדירות גבוהה יותר, ומועמדים שמעוניינים להחליף את השלטון המקומי הקיים. מהסקר עולה כי המבקרים חשים שלא ניתנים להם די תקציבים לצורך ביצוע עבודתם וכאשר מיעוט תקציבים נפגש עם שנת בחירות, בה נדרשת ביקורת אינטנסיבית יותר, יתכן מאוד שלציבור הבוחרים לא יהיו מספיק כלים כדי להעריך את הנבחרים ואת פועלם".

הכתבה פורסמה באתר "Ice" - לחץ/י כאן לצפייה.