- עדכון מענקי הקורונה בימי הסגר (השלישי)
- עדכון מענקי קורונה
- סיוע לעמותות/מלכ"רים - מענקי קורונה
- תכנון תרחישים: כיצד לשפר את חוסנו של העסק בתקופת אי וודאות
- מענק לעידוד תעסוקה
- סל שירותים לנפגעי קורונה
- תשלומי מענק לאזרחים אמריקאים מממשלת ארה"ב
- היבטי מס של אופציות לעובדים ולנותני שירותים
- מענק נוסף לעסקים - פעימה שלישית
- חזרה לפעילות כך תגנו על ארגונכם מפני סיכוני בטיחות
- מענק נוסף לעצמאים ומענק לבעלי שליטה (פעימה שניה)
- מע"מ בימי קורונה
- גלגל החוסן הפיננסי בניהול תזרים מזומנים The Resilience Wheel
- תמריצים, מענקים, הלוואות ומיסים
- הקלות והנחיות למוסדות הציבור
- מענק הסתגלות לבני 67 ומעלה והקלות בדמי אבטלה
- עדכון מועדי דיווח מרץ 2020, הארכת תקופות בהליכי מס ושווי רכב בחל"ת
- חידוד הנחיות לעבודה מרחוק - ניהול סיכונים וסודיות
- ייעוץ עסקי
- ייעוץ וליווי בתחום האנרגיה, גז טבעי וחשמל
- תמריצים וחדשנות
- שירותים בינלאומיים
- ייעוץ וביקורת מערכות מידע
- פירוקים וכינוסים
- חוות דעת מומחה
- בדיקת נאותות המשאב האנושי בארגון
- הבראה והשבחת חברות
- אסטרטגיה עסקית
- ליווי עסקאות
- מימון תאגידי
- מכשירים ומודלים פיננסיים
- ליווי מכרזים
- חוות דעת מומחה לבתי משפט ויישוב סכסוכים
- בדיקת נאותות חשבונאית - פיננסית
פרסום דוח סקירה לאחר יישום בגין תקן דיווח כספי בינלאומי 13 "מדידת שווי הוגן" (IFRS 13, Fair Value Measurement)
רקע
כזכור, בחודש מאי 2011 פורסם על ידי הוועדה לתקני חשבונאות בינלאומיים (IASB) תקן דיווח כספי בינלאומי מספר 13, "מדידת שווי הוגן" (IFRS 13) (להלן - "התקן") העוסק במדידת שווי הוגן בדוחות הכספיים אשר נכנס לתוקף ב- 2013. פרסומו של IFRS 13 יצר לראשונה מקור אחד לאופן קביעת מדידת שווי הוגן וקבע הנחיות כיצד למדוד שווי הוגן בכל אותם מקרים בהם לפי תקני IFRS נדרש או מתאפשר למדוד פריט לפי שווי הוגן וכן קבע דרישות גילוי חדשות באשר למדידות שווי הוגן.
בחודש דצמבר 2018, ה-IASB פרסם דוח סקירה לאחר-יישום (Post-implementation Review או PIR) (להלן - "הדוח") של התקן.
סקירות כאמור מהוות שלב חיוני בתהליך פרסום תקני IFRS חדשים או עדכונים לתקנים קיימים הכוללים תיקונים משמעותיים לתקני IFRS. הסקירות מבוצעות בדרך כלל רק עם חלוף תקופה של כשנתיים לאחר יישום לראשונה של תקן חדש (או של תיקון משמעותי לתקן קיים) ברחבי העולם, דהיינו, לאחר פרק זמן של כ- 30-36 חודשים ממועד התחילה. היבט זה מבטיח מחד יישום של ההליך לאחר התפתחות של ניסיון די משמעותי בפרקטיקה, אך מאידך מאפשר מהירות תגובה לזיהוי ותיקון של כשלים אפשריים כתוצאה מיישומו של תקן חדש (או של תיקון משמעותי לתקן קיים).
המטרות של הדוח כאמור הינן כדלקמן:
- לוודא שהתקן מיושם כהלכה בפרקטיקה;
- לבחון האם המידע המדווח בדוחות הכספיים בהתאם להנחיות התקן הינו שימושי למשתמשי הדוחות הכספיים;
- תחומים בגינם זוהו אתגרים ביישום העלולים לגרום ליישום לא עקבי במדידות שווי הוגן; וכן
- לבחון האם נוצרו עלויות בלתי צפויות בעת היישום, הביקורת והאכיפה של דרישות התקן או בעת השימוש במידע הדרוש מכוח דרישות התקן.
הסקירה התבצעה בהליך דו-שלבי כדלקמן:
- השלב הראשון היה כרוך בזיהוי והערכה של היבטי היישום הנדרשים להיבחן. שלב זה מבוסס בעיקרו על מידע אודות הרשמים שעלו בפרקטיקה אצל ישויות מיישמות כתוצאה מיישום התקן והוא נאסף מהציבור באמצעות בקשות למידע מצד ה- IASB (Request for Information או RFI).
- בשלב הבא, ה- IASB בחן את המידע שהתקבל מהציבור כמו גם מידע נוסף שהצטבר אצלו כתוצאה מפעילויות מקצועיות אחרות שהוא מקיים.
כפועל יוצא, הדוח אשר פורסם לציבור כולל סקירה תמציתית של עיקרי התקן ותיאור קצר של הממצאים שעלו במסגרת הליך הסקירה שקוים וכן של הראיות והמסקנות שהתגבשו בגינם.
ממצאי הדוח העלו כי הנחיות התקן יושמו כנדרש, המידע המדווח בדוחות הכספיים של החברות לפי דרישות התקן אכן נמצא שימושי עבור משתמשי הדוחות ולא נוצרו עלויות בלתי צפויות בהחלת התקן.
אמנם, היבטי יישום מסוימים בתקן זוהו כמאתגרים ליישום, וזאת, בדרך כלל בכל הנוגע להיבטים הכרוכים בהפעלה של שיקול דעת. אולם, נמצאו ראיות המצביעות כי התפתחו בפרקטיקה דרכי התמודדות נאותות עבור היבטים מאתגרים אלו.
ה-IASB ממשיך לבצע מעקב אחר התפתחויות בנוגע לאתגרים ביישום התקן.
לקישור לדוח לחץ/י כאן.