פאהן קנה-חוזרים מקצועיים
מן העיתונות

מסביב לעולם עם 200 אלף יורו

יגאל ביטון יגאל ביטון

מסביב לעולם עם 200 אלף יורו

"ההשקעות בקפריסין נעות בין דירות 2 חדרים לווילה", מספר יגאל ביטון, ראש תחום הנדל"ן במשרד. "יש משקיעים שקונים נכס להשכרה לטווח ארוך, ואז מובטחת להם תשואה של 5% בשנה לפחות, ומי שמשכירים לטווח קצר יותר יכולים לקבל תשואה בטווח של 8%-9%". לדבריו, קפריסין כבר אינה נחשבת לגרסה החיוורת של האיים היווניים, והעובדה שהאי מונה 1.2 מיליון שקל תושבים ושטחו אינו גדול נחשבת ליתרון. "אפשר להגיע בכמה שעות נסיעה מקצה אחד לשני, יש חופים קרובים וערים גדולות במרחק קצר ומשקיעים אוהבים את זה".

לדברי ביטון, אפשרויות השקעה בקפריסין מגוונות. "יש דירות חדר קטנות בפאפוס ב-200 אלף יורו, אבל זהו המחיר ההתחלתי. שכר דירה חודשי לדירה כזו הוא יותר מ-600 יורו, המעניקים תשואה שנתית שוטפת של 5%. יש לנו לא מעט לקוחות שרוכשים וילה של 300 מ"ר בקו ראשון לים בפאפוס במחיר של 3.5 מיליון יורו. את הווילות בדרך כלל לקוח יקנה לעצמו, ואז הוא עשוי ליהנות מעליית ערך של 20% בשנה".

בין פאפוס ללימסול יש הבדל משמעותי. "לימסול יקרה הרבה יותר. פאפוס היא עיר תיירותית, עיר נמל לא גדולה שמושכת תיירים, ואילו לימסול היא עיר גדולה עם מרכז עסקים, עסקים עירוניים וסטודנטים. מחיר דירת 2 חדרים בלימסול יכול להגיע לפי 3 מהמחירים בפאפוס. דירה בפאפוס שתעלה 200 אלף יורו תעלה בלימסול כמעט 600 אלף יורו", מוסיף ביטון. "דירות רבות בפאפוס נמכרות כיחידות בתוך מתחמי נופש שבכולם יש בריכה, מגרשי טניס וכרי דשא. מכיוון שהבנקים בקפריסין לא מעניקים מימון למשקיעים זרים, הלקוחות מתבקשים להביא את הסכום מהבית".

כדי לרהט דירה בפאפוס המשקיע יידרש לשלם 10,000 יורו לדירת 2 חדרים, וניהול הנכס והשכרתו באופן שוטף יעלו 50 יורו בחודש. בהיבט המיסויי, למשקיעים בקפריסין יש חיים קלים יחסית: אם הרכישה מתבצעת לצורך עצמי ולא להשכרה, הקונה נדרש לשלם 19% מס בפעם אחת לאחר הרכישה. אם הנכס מושכר, עליו לשלם מס בשיעור 5% מסכום השכירות מדי שנה.

 

בצדו האחר של הים האגאי, באתונה, משווק עידן פינקלשטיין מחברת "אתוס" דירות למשקיעים. הוא פועל בתחום מזה ארבע שנים, בשותפות עם אורני שמואלי שמתגורר באתונה עם משפחתו. "ישראלים קונים דירות באתונה מאז 2017. אז הגיעו רק נועזים יותר, ובטפטוף. בשנה האחרונה אנחנו מרגישים התגברות של זרם הקונים. הם בונים בעיקר על עליית ערך, והם רואים שיוון מתרחקת מהמשבר הגדול שעברה ב-2009. כעת יוון עוברת לצמיחה", הוא מסביר.

את ההשקעות ביוון הוא מחלק לשניים. "יש השקעה באיים, שזו השקעה רומנטית, ויש השקעה באתונה שזו השקעה פיננסית. האנשים שמשקיעים באיים הם לרוב כאלה שתמיד חלמו לרכוש בית קטן ביוון, ואילו מי שרוכש דירה באתונה מחפש עליית ערך ותשואה".

 

קפריסין.jpg

הכתבה פורסמה במגזין הנדל"ן של דה מרקר ב2.12.2022, לקריאת הכתבה [ 15157 kb ]